سبک زندگی

چسب نانو نواری: راه حل نهایی برای اتصال و چسباندن

چسب نانو نواری: راه حل نهایی برای اتصال و چسباندن

شاید نام چسب نانو نواری به گوشتان خورده باشد و در مورد مزایای این نوع چسب شنیده باشید، برای این که بتوانید از این چسب استفاده کرده و از ویژگی­های آن آگاه شوید لازم است اطلاعات خوبی بدست آورده و هنگام خرید به کار ببرید. بهتر است ابتدا به سراغ یک تعریف برویم که آیا چسب نانو نواری چیست؟ چسب­هایی که با تکنولوژی جدید تولید شده­اند چسب­هایی دو طرفه هستند که پس از استفاده آثاری از خود بر جای نگذاشته و در واقع یک کار تمیز به شما تحویل میدهند.

چسب نانو نواری

همانطور که اشاره شد شما میتوانید توسط چسب نانو نواری دو قطعه یا سطح را بهم بچسبانید به گونه­ای که شاهد حضور آن چسب در بین آن دو سطح نباشید. جالب است بدانید انواع چسب نانو نواری در بازار عرضه میشوند که شما میتوانید نمونه مناسب را با توجه به نیاز خود خریداری نمایید. در تولید چسب نانو نواری از پلی اتیلن استفاده شده است که قدرت مقاومت بسیار خوبی را به این نوع چسب میبخشد.

ویژگی­های چسب نانو نواری

مقاومت بالا در برابر رطوبت

مقاوم در برابر ساییدگی، نور و حرارت

انعطاف پذیری بسیار بالا

مناسب برای فضاهای رطوبتی

استحکام بالا

 هر آنچه لازم است در مورد چسب نانو نواری بدانید!

چسب­های نانو نواری بصورت ورقه­ای، قطعه ای و رولی به فروش میرسند که ضخامت­های گوناگونی داشته و جهت مصارف متفاوتی خریداری میشوند. از آنجایی که چسب نانو نواری چسبندگی بسیار خوبی دارد و همچنین از یک دوام طولانی برخوردار است در صنایع گوناگون و همچنین نیازهای خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. کاربردهای چسب نانو نواری بسیار است چرا که به علت ویژگی­های خاص این چسب هم در فضاهایی مانند: حمام و آشپزخانه جهت درزگیری و نصب لوازم مورد استفاده قرار میگیرد و هم در صنایع گوناگون جهت چسباندن قطعات به یکدیگر، به همین جهت میتوان گفت مزایای چسب نانو نواری باعث شده است که این چسب کاربردهای بسیاری داشته باشد.

ساختار چسب نانو نواری

چسب نانو نواری در واقع چسبی چند لایه است و علت مقاومت بالای این چسب همین چند لایه بودن آن است، لایه­های متعدد چسب نانو نواری باعث شده است که شما به آسانی نتوانید این چسب را جدا کنید. لایه­های این چسب عبارتند از:

لاینر: این لایه در روی دو طرف چسب قرار گرفته که از جنس پلاستیک و یا کاغذ میباشد، این لایه به شکل محافظ عمل کرده و شما جهت استفاده از چسب لازم است این لایه را جدا کنید، لاینر معمولا به در رنگ­های سفید و یا زرد به کار میرود.

لایه رو: همانگونه که از نام این لایه مشخص است پس از لاینر با این لایه روبرو هستیم که به سطح لایه دوم چسبیده است.

کریر: بخش دیگر مغز چسب است که لایه درونی چسب به حساب آمده و در واقع نقطه قوت چسب بوده و سبب اتصال میشود.لایه زیرین: این لایه به آخرین لایه چسب نواری اطلاق میشود که سطح سوم را بخش دیگر چسب متصل میکند.

انواع چسب نانو نواری

اگر بخواهیم چسب نانو نواری را معرفی کنیم نمیتوانیم به یک گونه خاص بسنده کنیم چرا که ما شاهد عرضه انواع چسب نانو نواری هستیم که بر اساس جنس، ساختار، ابعاد و… تقسیم بندی میشوند. به معرفی برخی از انواع رایج چسب نانو نواری میپردازیم که عبارتند از:

  • فوم دار
  • ژله ای
  • سلفونی
  • شیشه ای
  • موبایلی
  • ژله ای نخ دار
  • نسوز
  • کاغذی
  • صحافی

 

کاربردهای چسب نانو نواری

ضخامت بسیار خوب و چسبندگی عالی چسب نانو نواری سبب شده است تا از آن تحت عنوان یک چسب با کارایی بسیار بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد که در ادامه به برخی اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده در تولید قطعات رایانه­ای
  • استفاده در کارخانه­های تولید کارتن
  • صنایع شیشه سازی
  • صنایع تولید آینه
  • صنایع ساخت ماکت
  • صنایع آرایشی و بهداشتی
  • کارخانجات تولید قطعات الکترونیکی
  • صنایع تولید خودرو
  • صنایع تولید لباس و کیف و کفش
  • تولید آلبوم دیجیتال و…

 

مزایای چسب نانو نواری

شاید با دانستن ویژگی­های منحصر بفرد این چسب بتوانید مزایای آن را نیز حدس بزنید اما بد نیست در اینجا اشاره­ای نیز به مزایای بی نظیر این محصول پرطرفدار داشته باشیم.

استحکام اتصال

خوب است بدانید قدرت اتصال این چسب به میزانی است که شما میتوانید حتی دو سطح یا قطعه شکسته را نیز توسط آن به یکدیگر متصل کرده و این توقع را داشته باشید که اتصال بسیار محکم بوده و نگرانی جدا شدن آنها وجود ندارد چرا که حتی در صورتیکه قطعه مورد نظر ضربه بخورد نیز اتصال نخواهد شکست چرا که چسب­های دو طرفه قدرت اتصال بسیار بالایی دارند.

تمیزی

شما پس از استفاده از این چسب شاهد ظاهر ناخوشایندی نخواهید بود چرا که این نمونه از چسب­ها مانند انواع دیگر پس از اتصال ظاهر کثیف و ناخوشایندی نداشته و سطوح بصورت بسیار تمیز به یکدیگر میچسبند.

دوام و عمر طولانی

این مدل از چسب ها دوام و عمر بسیار خوبی دارند و از آنجایی که دارای خواص ضد آب میباشند میتوانند مقاومت بالایی را بروز دهند و به همین علت استفاده آنها علاوه بر منازل در صنایع نیز کاربرد فراوانی دارد.

مقایسه چسب نانو نواری با سایر چسب­ها

قطعا در شرایط مختلف از چسب­های متفاوتی استفاده کرده­اید و مطلع هستید چسب­های معمولی عمر و دوام خاصی نداشته و در برابر رطوبت مقاومتی از خود نشان نمیدهند و اما چسب نانو دارای طول عمر بسیار خوب و خاصیت ضد آب است که آنرا به چسبی متفاوت تبدیل کرده است. اگر بخواهیم در مقایسه چسب نانو نواری با سایر چسب­ها نکته مهم دیگری را بیفزاییم میتوانیم به خاصیت مقاومت در برابر ضربه اشاره کنیم چرا که لوازمی که توسط این چسب به یکدیگر متصل میشوند پس از افتادن جدا نخواهند شد.

نحوه استفاده از چسب نانو نواری

استفاده از این مدل چسب کار سختی نخواهد بود بدین ترتیب که لازم است سطح را تمیز و خشک کنید، توجه داشته باشید اگر سطح شما به خاک و آلودگی آغشته باشد لازم است ابتدا تمیز شود و اگر احساس کردید سطح مرطوب است حتما آن را کاملا خشک کرده سپس لایه رویی دو طرف چسب را جدا کرده و سطح را متصل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *