سبک زندگی

چسب نانو ژله ای: انقلابی در دنیای چسب ها

چسب نانو ژله ای: انقلابی در دنیای چسب ها

با پیشرفت تکنولوژی محصولات جدیدی به بازار عرضه میشوند که کار انسانها را آسانتر کند. چسب نانوژله ای نیز از آن دسته از محصولاتی است که توانسته انقلابی در صنعت چسب سازی ایجاد کند. با توجه به جدید بودن این چسب ممکن است برخی افراد به خوبی با این چسب آشنا نباشند به همین جهت در ادامه علاوه بر معرفی چسب نانوژله­ ای ای از نکات مختلف استفاده از آن و خرید این چسب آگاه میشویم.

چسب نانوژله ای چیست؟

این چسب دو طرفه همانگونه که از نام آن برمی­آید چسبی ژله­ای و حرارتی است بدین جهت هنگام استفاده به حرارت و گرم شدن نیاز دارد، چسب نانوژله­ای اتصالی قوی به شما میدهد به گونه­ای که توانسته است جایگزین میخ و اتصالات پیچ و مهره­ای شود. لازم است برای استفاده از چسب نانوژله­ای سطح مقصد کاملا تمیز باشد تا چسب عملکرد بهتری داشته باشد.

کاربرد چسب نانوژله ای

چسب نانوژله­ای میتواند برای شما کاربردهای فراوانی داشته باشد چرا که همانگونه که اشاره شد این چسب اتصالاتی قوی را رقم زده و بسیار کارآمد میباشد.

کاربرد در حمام و آشپزخانه

شما میتوانید از این چسب برای نصب لوازم در حمام و آشپزخانه استفاده کرده و در صورتیکه این چسب را با مدل چسب دو طرفه تهیه کنید هیچ نیازی به استفاده از میخ و پیچ و مهره نخواهید داشت و آینه، جا حوله­ای، جا صابونی و سایر لوازمی که نیاز به نصب دارند را میتوانید توسط چسب نانوژله­ای بدون نیاز به سوراخ کردن دیوار نصب کنید که البته علاوه بر آسانی کار، این چسب­ها ضد قارچ و ضدآب میباشند به همین علت در مکانهایی مانند حمام یا آشپزخانه نگرانی از بابت کنده شدن آنها وجود ندارد.

اتصالات قطعات خودرو یکی دیگر از مزایای این چسب میباشد شما به وسیله چسب نانوژله­ای میتوانید قطعاتی که در خودرو نیاز به اتصال دارند را به یکدیگر وصل کنید و البته به وسیله این چسب آویز و عکس نیز قابل چسباندن است.

اتصال قطعات به شیشه

اگر نیاز است چیزی به سطحی مانند شیشه وصل کنید که اتصال شما قابل مشاهده نباشد چسب نانوژله­ای بهترین انتخاب است. این که چسب نانوژله ای به راحتی بر روی سطوحی مانند: شیشه، پلاستیک و یا حتی پارچه قابل استفاده از فوق العاده ترین کاربردهای چسب نانوژله ای به شمار میرود.

استفاده در نمایشگاه ها

در نمایشگاه های هنری جهت اتصال کاغذ، چرم، موکت، تکه فرش ها و … میتوان از چسب نانوژله ای بهره برد در این صورت نیازی به سوراخ کردن، جوشکاری، برشکاری و اینگونه اعمال نمیباشد. در این شرایط هم کارها سرعت بخشیده میشود و هم نیازی به تجهیزات سوراخکاری نمیباشد.

مزایای چسب نانوژله ای

قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی

دارا بودن خواص ضد آب و ضدقارچ

دارای خاصیت آنتی UV

مقاومت بالا در مقابل حرارت و حلال ها

قابلیت اتصال بالا با فلزات از جمله: آلومینیوم و فولاد

مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوایی

عدم بو و عدم آسیب به محیط زیست

عدم دیده شدن پس اتصال

قابلیت اتصال بالا با PCV، پلی کربنات و…

قابلیت نگهداری قاب ها و لوازم آویزان

مزایای چسب نانوژله ای

چسب نانوژله ای خوب است یا خیر!؟

بهتر است برای شناخت چسب نانوژله ای مقایسه چسب نانوژله ای را با سایر چسب ها داشته باشیم. اگر بخواهیم به مقایسه چسب نانوژله ای با سایز چسب ها بپردازیم لازم است ابتدا به سراغ چسبندگی بالای این چسب برویم، چسب نانوژله ای قابلیت اتصال بسیار خوبی نسبت به دیگر چسب ها دارد به گونه ای که میتوانید به راحتی در هر محلی از آن استفاده کنید، از این چسب میتوان بر روی سطوح متفاوت بهره برد و همچنین میتوانید هر وسیله ای را با آن بچسبانید حتی فلزات که این کار توسط بیشتر انواع چسب ها غیر ممکن است، چسب نانوژله ای چندمنظوره بوده و دارای خواص ضد قارچ میباشد و این موضوع استفاده از آن را در حمام و مکان های مرطوب آسان کرده است که یکی از قابلیت ها منحصر بفرد این چسب بشمار میرود. این چسب مقاومت کششی بسیار خوبی دارد که توانسته است جایگزین بیشتر انواع چسب شود. معمولا این چسب ها از اکرلیک ساخته شده و سبب اتصال سریع و دائمی میشوند.

انواع چسب نانوژله ای

چسب های نانو انواع متعددی دارند اعم از: فوم دار، سلولزی، ژله ای، سلفونی، ژله ای نخ دار، نسوز، صحافی و…. که هر کدام توسط برندهای متعددی عرضه میشوند. اگر بخواهیم برخی از برندهای محبوب چسب نانوژله ای را معرفی کنیم باید اشاره کنیم به: N50،Z90، آذر و… از جمله برندهای مشهور در تولید چسب نانو میباشند.

قیمت چسب نانو

از آنجایی که برندهای متعددی این چسب را تولید و عرضه میکنند هر کدام دارای قیمت مختص به خود میباشند که میتوانید با سرچ کردن مدل چسب انتخابی از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

نحوه استفاده از چسب نانوژله ای

اولین نکته جهت استفاده از این چسب تمیز کردن سطح است چرا که هر قدر شما سطحی پاکیزه تر داشته باشید قابلیت اتصال نیز بیشتر خواهد شد البته دقت فرمایید که علاوه بر پاکیزگی، خشک بودن سطح نیز دارای اهمیت است. گاهی ممکن است شما از چسب های مختلفی استفاده کرده و پس از مدتی اتصال جدا شده باشد قبل از استفاده از این چسب لازم است بقایای مانده از چسب را جدا کنید سپس دو طرف چسب را به میزانی که سطح شما نیاز دارد جدا کرده و اتصال را انجام دهید.

سخن آخر

پس از معرفی این چسب کم نظیر و بررسی کارایی آن در نهایت باید بگوییم این چسب ها به جهت مقاومت و چسبندگی بالا میتوانند انتخابی کم نظیر بوده و خیال شما را از هر بابتی آسوده کنند، جالب است بدانید از این مدل چسب میتوانید برای آب بندی برخی سطوح نیز بهره ببرید. از آنجایی که استفاده از این چسب آسان است بانوان در منزل بدون نیاز به کمک فرد دیگری میتوانند اعمال آشپزخانه را انجام داده و سطوحی که به چسب نیاز دارد را تعمیر نمایند و در آخر اگر فرد هنرمندی هستید و لوازم دستی گوناگونی میسازید این چسب میتواند انقلابی در فعالیت شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *