سبک زندگی

چراغ سیار مسافرتی: روشنایی همراه شما در هر مکانی

چراغ سیار مسافرتی: روشنایی همراه شما در هر مکانی

از آنجایی که با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها آسان شده است یکی از لوازمی که در هر مکانی محیط شما را روشن میکنند چراغهای سیار هستند که در اصطلاح به چراغ سیار مسافرتی شهرت دارند. این چراغها با تنوع بسیار عرضه میشوند که بنا به نیاز و سلیقه متقاضی تولید میشوند. چراغ سیار مسافرتی این امکان را به شما میدهد که در مکانهای فاقد برق و روشنایی بتوانید به نور کافی دسترسی داشته باشید.

 کاربرد چراغ سیار مسافرتی

روشن کردن محیط جهت تعمیرات خودرو در جاده و سفر

روشن کردن محیط کمپینگ

روشن کردن محلهایی مانند باغهای خارج از شهر

روشن کردن محیط­های فاقد برق

ویژگی‌های چراغ سیار مسافرتی

قابلیت اتصال به باتری خودرو

قابلیت شارژ شدن(در مدلهای شارژی)

قابلیت نصب و حمل آسان

دارای استحکام مناسب

کم مصرف و بادوام

دارای طول سیم متفاوت

ولتاژ مناسب

نور شفاف

دارای تنوع نوری

انواع چراغ سیار مسافرتی

انواع چراغ سیار مسافرتی

چراغ سیار ماشین

یکی از لوازم ضروری که لازم است رانندگان به همراه داشته باشند چراغ سیار ماشین است. این چراغها در شرایط سخت، تعمیرات ضروری در جاده، و همچنین تعمیرات در شب بسیار کارآمد هستند. چراغهای سیار ماشین توسط چنگک­هایی به راحتی نصب شده و نور کافی را در اختیار شما قرار میدهند.

چراغ مسافرتی ال ای دی

یکی دیگر از انواع چراغ سیار  نوع ال ای دی است که نور آن از لامپ ال ای دی حاصل میشود، این چراغ قابل اتصال به فندکی ماشین نیز میباشد که استفاده از آن را بسیار آسان میکند.

چراغ کمپینگ

اگر اهل مسافرت باشید قطعا با چراغ کمپینگ آشنایی دارید، این چراغها در سفر بسیار کارآمد هستند چرا که در هر مکانی روشنایی کافی را برای یک تفریح عالی برای شما تامین میکنند. چراغهای کمپینگ بصورت چراغ قوه و چراغ فانوسی وجود دارند که شما میتوانید نمونه مناسب را انتخاب کنید.

چراغ شارژی

هنگامی که به بررسی چراغ سیار میپردازیم با نمونه­های متفاوتی روبرو هستیم ، چراغ شارژی نیز انواع مختلفی دارد از جمله: چراغ قوه، هدلایت، فانوس شارژی، چراغ خورشیدی، رومیزی و… که همگی قابل شارژ هستند و شما میتوانید بارها آنها را شارژ کرده و استفاده کنید.

چراغ خورشیدی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از انواع چراغ سیار مسافرتی نوع خورشیدی آن است که هم بواسطه نور خورشید و هم برق مستقیم شارژ شده و نوردهی دارند این چراغها برای محیط بزرگ مناسب نیستند اما شما میتوانید در مواقعی که خارج از منزل هستید از آن استفاده کنید.

چراغ پاوربانک

این چراغهای سیار به راحتی قابل حمل بوده و به علت سایز کوچکی که دارند بسیار مناسب و کارآمد میباشند. این چراغ سیار مسافرتی در واقع پاوربانکی است که کار چراغ قوه را نیز انجام میدهد بدین ترتیب خرید شما یک تیر و دو نشان است.

اهمیت چراغ سیار

شاید با خود بپرسید چرا وجود یک چراغ سیار مسافرتی دارای اهمیت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این چراغها در هر شرایطی چه هنگام حضور در منزل و چه در خارج از منزل استفاده فراوانی دارند، زمانی که شما در منزل به نور نیاز دارید اما برق قطع شده است چراغ سیار به کمک شما خواهد آمد و هنگامی که به سفر میروید حتی در بیابان نیز میتوانید با این چراغها به نور کافی دسترسی پیدا کنید.

استفاده صنعتی

چراغ سیار مسافرتی در محیط­های کارگاهی و صنعتی نیز کاربرد بسیاری دارد این چراغها، ایمنی کار را در هنگام قطع برق افزایش داده و با تامین نور محیط باعث دید کافی کارکنان میشوند.

نکات طلایی خرید

هنگام خرید چراغ سیار مسافرتی لازم است نکاتی را مد نظر داشته باشید از جمله:

کاربرد چراغ

بهتر است هنگام خرید نیاز خود را بدانید و بصورت شفاف مشخص کنید که چراغ را معمولا در چه محیطی نیاز داشته و به چه منظور خریداری‌ میکنید، با این شفاف سازی میتوانید خریدی آسان و کارآمد داشته باشید.

عمر باتری

یکی از نکات مهم در هنگام خرید چراغ سیار میزان قابلیت شارژ باتری و عمر باتری چراغ است. معمولا  هنگام خرید، چراغهای قابل شارژ با طول عمر باتری مناسب پیشنهاد میشوند چرا که دوام بیشتری خواهند داشت.

میزان روشنایی

از آنجایی که میزان روشنایی چراغ با واحدی تحت عنوان لومن سنجیده میشود بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید چرا که چراغ سیار مسافرتی که روشنایی بیشتری به شما بدهد کارایی بیشتری خواهد داشت.

وزن

وزن یک چراغ سیار مسافرتی میتواند جزو نکات طلایی هنگام خرید باشد چرا که هر چه یک چراغ وزن استانداردی داشته باشد حمل آن آسانتر و به گونه راحتتری در وسیله نقلیه شما جاسازی میشود.

کارکرد چراغ سیار

همانگونه که اشاره شد چراغ سیار انواع مختلفی دارد که نه تنها در مسافرت بلکه در منازل و محیط­های کاری نیز کاربرد فراوانی دارند گاهی این چراغها بصورت هوشمند در منازل قرار داده میشوند که هنگام قطعی برق بصورت خودکار روشن شده و محیط را روشن کنند این چراغها معمولا قابلیت شارژ داشته و میتوان آنها را در سفر نیز به همراه داشت به علاوه با پیشرفت تکنولوژی ما شاهد تنوع بالای چراغهای سیار هستیم به گونه­ای که برخی از چراغها برای تامین نور به برق نیز نیازی نداشته و توسط نور خورشید شارژ میشوند که به چراغهای سیار خورشیدی شهرت دارند.

کارکرد چراغ سیار

نحوه استفاده از چراغ سیار

استفاده از چراغ سیار کار آسانی میباشد البته این موضوع به نوع لامپ نیز بستگی دارد، برای اینکه یک لامپ سیار را توسط باتری خودرو روشن کنید لازم است دو قطب مثبت و منفی چراغ را شناخته که با رنگهای متفاوتی نشان داده شده اند و آن را به قطبهای باتری ماشین متصل کنید اگر لامپ روشن نشد بدانید قطب­های مثبت و منفی را بصورت صحیح وصل نکرده اید پس از اتصال صحیح قطب­ها، شاهد روشن شدن محیط خود خواهید بود با توجه به میزان طول سیم لامپ حتی میتوانید به راحتی آن را به سقف چادر کمپینگ خود متصل کنید تا نور، محیط را بصورت کامل پوشش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *