سبک زندگی

چراغ سیار: روشنایی در تاریکی

چراغ سیار: روشنایی در تاریکی

از آنجایی که ما همیشه در منزل نیستیم و گاهی در سفر بسر میبریم لازم است ابزارآلاتی را که سفر ما را آسانتر کرده و به ما امکانات بیشتری میدهند را بشناسیم. چراغ سیار از جمله لوازمی است که این امکان را به شما میدهد که در هر مکانی روشنایی لازم را داشته باشید. چراغ­های سیار در مکانهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند از جمله: هنگام تعمیر خودرو، در کمپینگ ها و…! همراه ما باشید تا شما را با انواع چراغ سیار و ویژگی­های آشنا کنیم.

چراغ سیار چیست!؟

چراغ سیار در واقع برای شما یک منبع نور است که میتوانید آن را در هر محلی به همراه داشته باشید این چراغ­ها معمولا توسط برق ۱۲ ولت و از طریق باتری خودرو تغذیه میشوند. برخی از چراغ­های سیار یک و برخی دارای چند چراغ ال ای دی هستند.

کاربرد چراغ سیار

تعمیرات خودرو: هنگام تعمیر خودرو جهت روشن شدن کابین و نواحی موتور و حتی روشن شدن زیر وسیله نقلیه میتوانید از این چراغ بهره ببرید.

روشنایی کمپینگ: یکی دیگر از موارد استفاده از چراغ سیار هنگام سفر و در فضای چادر مسافرتی است، شما همچنین برای نورانی شدن فضای اطرافتان نیز میتوانید از این چراغ استفاده کنید.

هنگام قطع برق: چراغ سیار میتواند هنگام قطعی برق و حضور در محل­های تاریک برای شما بسیار کارآمد باشد.

ویژگی های چراغ های سیار

دارای گیره­های مخصوص متصل کننده به باتری

سیار و قابل حمل

مبدل انرژی باتری وسیله نقلیه به نور

وسیله کاملا کاربردی جهت مسافرتها و تعمیرات در شب

انواع چراغ سیار

از آنجایی که چراغهای سیار انواع متفاوتی دارند در اینجا به برخی نمونه­های مشهور اشاره میکنیم.

چراغ های هالوژنی

در این مدل از چراغهای سیار لامپهای هالوژنی به کار میروند که میتوانند یک نور روشن و واضح به شما بدهند البته در کنار این مزیت باید گفت که این لامپها به علت گرم شدن طول عمر کوتاهتری دارند.

چراغهای LED

در این مدل از چراغ سیار از لامپهای ال ای دی استفاده میشود که در کنار پخش نور واضح، طول عمر بسیار خوبی داشته و همچنین مصرف کمی دارند.

چراغهای سیار COB

همانگونه که از نام این مدل چراغها برمی آید از نوعی لامپ به نام COB در آنها استفاده میشود که دارای پخش نوری یکنواخت بوده و ایجاد سایه نخواهند کرد.

چراغهای سیار SMD

نوعی لامپ تحت عنوان SMD که از سری لامپهای ال ای دی هستند و روشنایی بالایی دارند.

بهترین چراغ سیار

بهترین چراغ سیار

از آنجایی که چراغ سیار کاربرد و کارایی بسیاری دارد میتوان گفت که وجود آن در هر وسیله نقلیه­ای ضروری است، اما برای انتخاب نوع مناسب لازم است به شرایط کاری خود توجه کنید شما میتوانید چراغ سیار مخصوص اتومبیل، چراغ سیار فندکی، چراغ سیار ال ای دی و یا چراغ سیار پایه­دار را انتخاب کنید. نوعی از چراغهای سیار شارژی بوده و میتوانند برای مدتی بدون نیاز به منبع انرژی خارجی روشنایی شما را تامین کنند. در ادامه به معرفی برخی از چراغهای پرطرفدار میپردازیم.

 

چراغ سیار مخصوص اتومبیل

از آنجایی که مشهورترین چراغ سیار، چراغهای مخصوص اتومبیل هستند. این مدل چراغ نیز انواعی دارد مانند: چراغ سیار پایه دار و… که صاحبان خودروهای نقلیه بنا به سیلقه و نیاز خود مدل مناسب را انتخاب میکنند. این چراغها حمل آسانی داشته، انرژی کمی مصرف کرده و دوام خوبی دارند به علاوه شما هنگام خرید شاهد تنوع در مدل و قیمت­ها هستید بدین ترتیب انتخاب شما آسان است.

چراغ سیار فندکی

شاید نام این نمونه از چراغ سیار را شنیده باشید، این مدل چراغها قابلیت اتصال به فندکی ماشین را داشته و جالب است که برقی 220 ولت را در اختیار شما قرار میدهند که میتوانید با استفاده از آن انواع گوشی را شارژ کرده و حتی از آن برای شارژ لب تاپ و چراغهای ال ای دی نیز استفاده کنید. لامپ سیار فندکی عمری طولانی و مصرفی بسیار کم داشته که روکشی عایق دارد.

چراغ سیار پایه دار

یکی دیگر از مدل چراغهای سیار، نوع پایه­دار است که معمولا توسط چنگکهایی به باتری خودرو متصل شده و دارای طراحی بسیار زیبایی میباشند. این مدل چراغ توسط یک پایه آهنربایی به راحتی در محل مورد نظر شما نصب شده و کار شما را آسان خواهد کرد البته خوب است بدانید این مدل چراغ به شما زاویه نوری 360 درجه را خواهد داد.

چراغ سیار شارژی

مدل دیگری از چراغها که میتواند برای شما بسیار کارآمد باشد نوع شارژی آن است که دارای باتری­های قابل شارژ بوده و میتوان آنها را بصورت مداوم شارژ کرد. معمولا در این نمونه چراغ از لامپهای ال ای دی کم مصرف استفاده شده است که روشنایی شفافی خواهند داشت. چراغهای شارژی در انواع: فانوس؛ چراغ قوه، رومیزی و… نیز موجود میباشند.

چگونگی استفاده از چراغ سیار

نحوه استفاده از این نوع چراغ­ها بسته به نوع آنها دارد اما بطور معمول این چراغها دارای دو قطب مثبت و منفی هستند که با رنگهای متفاوتی نشان داده شده اند و لازم است شما دو قطب را به باتری ماشین وصل کنید در این شرایط اگر کار خود را به اشتباه انجام دهید لامپ روشن نخواهد شد در این شرایط لازم است مجدد بررسی کنید و قطبها را بصورت صحیح اتصال دهید و توسط پایه و یا گیره­های مخصوص چراغ را نصب کرده و ساکن کنید.

ویژگی­های حیاتی لامپ سیار

قابلیت تنظیم پخش نور

مقاوم در برابر شوک

قابلیت تنظیم جهت

قابلیت تنظیم پخش نور

قابلیت تنظیم شدت نور

 

راهنمای خرید

هنگامی که قصد خرید این ابزار کارآمد را دارید لازم به نکاتی توجه داشته باشید. یکی از نکات مهم هنگام خرید نوع منبع تغذیه آن است که در دو نوع قابل شارژ و قابل تعویض وجود دارند که اگر کار شما به گونه­ای است که برای تایم طولانی به نور نیاز دارید بهتر است نمونه قابل تعویض را انتخاب کنید. دیگر موضوع مهم در این راستا سایز و وزن چراغ است، توصیه میشود نمونه­ای را انتخاب کنید که به راحتی در خودروی شما جاسازی شود. اگر بخواهیم به یکی از مهمترین نکات اشاره کنیم لازم است مقاومت لامپ را مثال بزنیم چرا که برخی مدلها دارای استقامت بسیار بیشتری است بدین ترتیب که در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم میباشند.

سخن آخر

تمامی نکات مرتبط به چراغی بسیار قابل استفاده با کارایی بالا برای شما بیان شد جهت تکمیل موارد لازم است به تنوع نوری این چراغها نیز اشاره کنیم که معمولا رنگ مهتابی آن به علت وضوح و شفافیت بیشتر توصیه میشود و البته طول سیم چراغ نیز میتواند از نکات طلایی در خرید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *