سبک زندگی

پیچ گوشتی ستاره¬ ای کجا و چگونه استفاده کنیم؟

پیچ گوشتی ستاره¬ ای کجا و چگونه استفاده کنیم؟

زمانی که نام پیچ گوشتی به میان می آید همه به تعمیرات فکر میکنند و از آنجایی که تعمیرات و اعمال فنی به لوازم مناسبی نیاز دارد پیچ گوشتی ستاره ای یکی از این ابزارآلات کارآمد و پیشرفته است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است در ادامه به بررسی پیچ گوشتی ستاره ای میپردازیم.

 پیچ گوشتی ستاره ای چیست!؟

پیچ گوشتی ستاره ای از جمله ابزارآلات حرفه­ای میباشد که بصورت تخصصی طراحی و تولید شده­اند. از این پیچ‌گوشتی برای باز کردن و یا سفت کردن نوع خاصی از پیچ­ها که به تورکس یا پیچ ستاره ای شهرت دارند استفاده میشود.  قسمت سر پیچ گوشتی ستاره ای به حالت ستاره شیارهای مرتبی دارد که به راحتی پیچ­ها را باز و یا سفت میکند. یکی از ویژگی­های این پیچ گوشتی این است که پیچ هرز نشده و به راحتی در پیچ گوشتی قرار میگیرد.

سایزهای پیچ‌ گوشتی ستاره ای

پیچ گوشتی ستاره ای در ۱۱ سایز متفاوت ارائه میشود این مزیت سبب میشود که هر نوع پیچی به راحتی باز شده و سبب تسریع در انجام تعمیرات میشود. این پیچ گوشتی از سایز T6 تا T40 عرضه میشود که شما میتوانید نمونه مناسب کار خود را انتخاب کنید.

T1 تا T5 : این سایز در تعمیر لوازم ظریف مانند لب تاپ و لوازم هوشمند مانند گوشی­های مختلف کاربرد دارد.

T6 تا T10 : این شماره­ها دارای سایزی متوسط هستند که برای لوازمی مانند: دوربین­ها و مانند آن استفاده میشود.

T15 تا T20 : این سایز معمولا در تعمیرات موتور سیکلت، خودروها و لوازم خانگی کاربرد دارند.

T25 تا T30 : این سایز معمولا کاربرد صنعتی داشته و جهت تعمیرات ماشین آلات صنعتی و ابزارهای برقی صنعتی کاربرد دارد.

T40 و بالاتر: این سایزها نیز در تعمیرات خودروهای سنگین و کارهای صنعتی به کار برده میشوند.

اهمیت سایز پیچ گوشتی

اگر بصورت حرفه­ای از پیچ‌ گوشتی استفاده کنید خواهید دانست که سایز پیچ گوشتی باید کاملا متناسب با پیچ‌ مورد نظر باشد در غیر اینصورت علاوه بر عدم عملکرد، سبب هرز رفتن پیچ نیز خواهد شد بدین جهت پیچ در جای خود بطور صحیح قرار نخواهد گرفت.

اهمیت سایز پیچ گوشتی

ویژگی های پیچ گوشتی ستاره ای

تنوع سایز: همانگونه که اشاره شد این پیچ گوشتی در سایزهای متفاوت جهت عملکرد بهتر عرضه میشود.

کیفیت بالا: پیچ گوشتی ستاره ای با کیفیت بالایی ساخته میشود و در تولید آن از تکنولوژی جدید بهره برده اند بدین ترتیب این پیچ گوشتی دوام و عمری بسیار مناسب دارد.

دقت بالا: نوع طراحی دقیق این پیچ گوشتی­ها سبب شده است تا به راحتی در شیار پیچ فرورفته و بسرعت آن را باز کند این ویژگی سبب میشود هنگام کار به پیچ آسیب نرسد.

طراحی ارگونومیک: طراحی ارگونومیک این محصول کمک میکند که هنگام استفاده، دست خسته نشده و کار با کنترل و تسلط کامل انجام گیرد.

کاربرد پیچ گوشتی ستاره ای

کاربرد پیچ گوشتی ستاره ای

پروژه­های خانگی: جهت نصب لوازمی مانند مبلمان در منازل و برخی تعمیرات این پیچ گوشتی کاربرد دارد.

صنعت الکترونیک: برخی از لوازم الکترونیکی که در ترکیب قطعات آن از پیچ­های ستاره ای استفاده شده است هنگام تعمیرات به پیچ گوشتی ستاره ای نیاز دارند.

صنعت ساخت و ساز: معمولا در لوازم ساختمانی پیچ­های ستاره ای استفاده شده است به همین جهت لازم است برای تعمیرات و نصب وسایل هنگام ساخت و ساز از پیچ گوشتی ستاره ای استفاده شود.

صنعت خودروسازی: هنگام مونتاژ قطعات خودرو این پیچ گوشتی بسیار کارآمد است و یکی از لوازم ضروری بشمار میرود.

انواع پیچ گوشتی ستاره ای

پیچ گوشتی ستاره ای در انواع متفاوتی وجود دارند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

مدل TX : یکی از انواع رایج این پیچ گوشتی میباشد و معمولا جهت تعمیرات و کارهای روزمره به کار برده میشود. این مدل از پیچ گوشتی ستاره ای در سایزهای مختلفی وجود دارد.

مدل TX+ : این مدل از پیچ گوشتی­ها با نوع قبل طراحی متفاوتی دارند. این مدل با طراحی خاصی که دارد خطر لغزش را بسیار کم میکند که معمولا بصورت اختصاصی ساخته میشوند تا مختص دستگاهی خاص باشند.

مدل TR : این پیچ گوشتی به مدل سوراخ دار شهرت دارد چرا که در مرکز خود دارای یک فرورفتگی میباشند و پیچ­هایی که به حالت فرورفته هستند توسط این پیچ گوشتی­ها به راحتی باز میشوند. این مدل معمولا جهت بالا رفتن ایمنی کار استفاده میشود.

مدل تاشو: این مدل از چندین پیچ گوشتی ستاره ای تشکیل شده است که به یکدیگر متصل هستند. وزن سبک و استفاده آسان دلیل پرطرفدار بودن این مدل است.

برندهای پیچ گوشتی ستاره ای

این پیچ گوشتی را برندهای متفاوتی عرضه میکنند از جمله: توسن، نووا، جانزوی، آروا، فورس، ایت، هازت، لایت و…. که هر کدام کیفیت مختص به خود را دارند بدین ترتیب شما میتوانید با بررسی ویژگی­های محصولات و شهرت و کیفیت برند، نمونه مناسب را انتخاب کنید.

اهمیت پیچ گوشتی ستاره ای در منازل

این پیچ گوشتی­ها کاربرد فراوانی در محیط منزل شما خواهند داشت چرا که برای تعمیر لباسشویی، یخچال، فر و… این پیچ گوشتی­ها بسیار کارآمد هستند البته لازم است بدانید در نصب و تعمیر مبلمان نیز همانگونه که در متون پیشین اشاره شد لازم است این ست پیچ گوشتی را در منزل داشته باشید.

راهنمای خرید

قطعا قبل از خرید هر ابزاری لازم است ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید، اینکه فعالیت شما صنعتی است و یا این پیچ گوشتی را در منزل نیاز دارید خرید شما را متفاوت خواهد کرد چرا که نوع و سایز مناسب در اعمال مختلف متفاوت خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *