سبک زندگی

همه چیز درباره پیچ گوشتی های همه کاره؛ مزایا، معایب و کاربردها

همه چیز درباره پیچ گوشتی های همه کاره؛ مزایا، معایب و کاربردها

یکی از آشناترین ابزارها، پیچ گوشتی­ها هستند که امروزه انواع پیچ گوشتی همه کاره به بازار عرضه شده و کار بسیاری را آسانتر کرده است. با توجه به تنوع بالای پیچ گوشتی­ها امروزه با تولید پیچ گوشتی همه کاره سعی شده است ابزاری تولید شود که قابلیت باز کردن پیچ­های مختلف را دارا باشد.

پیچ گوشتی همه کاره چیست؟

این مدل پیچ گوشتی مانند دیگر انواع دارای دسته، میله و سری میباشد اما یک تفاوت اساسی با پیچ گوشتی­های معمولی دارد و آن هم دارا بودن تعداد مختلفی سری است که قابلیت تعویض مطابق پیچ­ها را دارند. این سری­ها در اندازه­ها و طرح­های مختلفی تولید شده­اند که فرد بتواند توسط یک پیچ گوشتی انواع پیچ را در سایزها و مدلهای مختلف باز و بسته کند.

تفاوت پیچ گوشتی همه کاره

تفاوت انواع پیچ گوشتی همه کاره در متنوع بودن سایز و تعداد سری­ها میباشد که در برندهای مختلف به گونه­های متفاوت میباشند. در انواع این پیچ گوشتی­ها برخی تمامی سری­ها از جمله: ستاره­ای، آلنی، دوسو، چهارسو و…. را دارا میباشند اما برخی نمونه­های دیگر تنها قابلیت اتصال به سری­هایی را دارند که کاربرد زیادی داشته باشد.

قابلیت پیچ گوشتی چندکاره

جالب است بدانید به علت کاربرد زیاد نوع دوسو و چهارسو پیچ گوشتی در اکثر مدلهای چندکاره این سری وجود دارد و برخی از این پیچ گوشتی­ها به گونه­ای طراحی شده­اند که از پیچ ریز و دقیق تا پیچ­های بزرگ و خاص را میتوان توسط آنها باز و بسته کرد.

انواع پیچ گوشتی همه کاره

همانگونه که اشاره شد این پیچ گوشتی­ها دارای انواع متفاوتی هستند از جمله:

ساده

بدین علت به این مدل ساده میگویند که مانند یک پیچ گوشتی دستی ساده طراحی شده است و بدان علت عضو پیچ گوشتی­های همه کاره محسوب میشود که دارای چندین سری است که میتوانید از آن برای پیچ‌های مختلف بهره ببرید.

مشتی

علت این نامگذاری طراحی خاص آن است که به راحتی در مشت جا میگیرد. این نوع پیچ گوشتی معمولا سری­های دوسو، چهارسو، ستاره­ای، آلنی، بکسی و خاردار را دارا میباشد. این پیچ‌ گوشتی کوچک دارای قدرت بالایی بوده و کاربرد زیادی دارد.

رابط یا ۹۰ درجه

از این مدل پیچ گوشتی همه کاره معمولا برای باز کردن پیچ­هایی استفاده میشود که به راحتی در دسترس نیستند مانند پیچ­های کمد و… بدین ترتیب این نوع پیچ گوشتی که قابلیت اتصال به سری­های مختلف را نیز دارند به کمک شما خواهند آمد.

جغجغه ای

در صورت استفاده از این پیچ گوشتی چندکاره نیازی به برداشتن پیچ گوشتی از روی کار نیست و تنها لازم است سری متناسب را وصل کرده و بر روی پیچ قرار دهید و سپس با چرخاندن، پیچ به راحتی باز و یا بسته خواهد شد.

Tشکل

این پیچ گوشتی ظاهری مانند حرف T انگلیسی داشته و دارای سری­های مختلف قابل تعویض است. طراحی این ابزار به گونه ای است که فشار بر روی دست را کم کرده و در نتیجه قدرت بالایی برای باز و بسته کردن پیچ ها دارد.

ترمینال

گاهی اوقات هنگام تعویض پیچ ها خطر برق گرفتی وجود دارد در این شرایط پیچ گوشتی چندکاره ترمینال به کمک شما می آید که با دارا بودن سری­های مختلف کار شما را آسان میکند.

برقی

جهت آسانتر شدن و سرعت عمل میتوانید این پیچ گوشتی چندکاره را انتخاب کنید بدین ترتیب که با نصب سری مختلف و شارژ باتری بسرعت پیچ­ها را باز و بسته کنید.

کاربردهای پیچ گوشتی همه کاره

با توجه به این که این مدل پیچ گوشتی­ها قابلیت زیادی دارند شما با خرید پیچ گوشتی همه کاره به یک تیر و چند نشان میرسید چرا که یک پیچ گوشتی که فضای کمی را اشغال میکند دارای سری­هایی است که میتواند کار چندین پیچ گوشتی را برای شما انجام دهد و شما برای تعمیرات در منزل، خودرو و صنایع مختلف میتوانید از این مدل پیچ گوشتی بهره ببرید.

مزایای پیچ گوشتی همه کاره

مزایای پیچ گوشتی همه کاره

طراحی منحصر بفرد و خاص

مناسب برای چپ دست­ها و راست دست­ها

قابلیت استفاده در فضاهای محدود

دارای انواع سری

مناسب برای انواع پیچ

قابل استفاده بجای چندین پیچ گوشتی

انواع پیچ گوشتی چندکاره از نظر طراحی

این پیچ گوشتی­ها از نظر طراحی نیز مدلهای مختلفی دارند از جمله: پیچ گوشتی چندکاره دارای محفظه خشابی، بیت­های درون دسته، n×1، داخل باکس که شما میتوانید با توجه به نیاز خود نمونه مناسب را خریداری کنید.

قیمت پیچ گوشتی همه کاره

معمولا امروزه همه­ی افراد به دنبال لوازمی هستند که از نظر اقتصادی مقرون بصرفه باشد و پیچ گوشتی چندکاره را میتوان یک خرید اقتصادی دانست چرا که بجای خرید چندین پیچ گوشتی شما میتوانید یک پیچ گوشتی چندکاره را خریداری کنید. قیمت این پیچ گوشتی بستگی به برند و نوع آن دارد و شما میتوانید قیمت مناسب را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بهترین پیچ‌گوشتی

راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی

برای خرید بهترین پیچ گوشتی لازم است برخی نکات را مدنظر داشته باشید از جمله: جنس دسته: این موضوع دارای اهمیت زیادی است چرا که تمامی فشار هنگام‌ کار بر روی این قسمت از پیچ گوشتی است. این قسمت نباید جنسی لغزنده داشته باشد و همچنین کیفیت دسته به گونه­ای باشد که زائده­ای بر روی آن وجود نداشته باشد. اگر طراحی دسته پیچ گوشتی بصورت ارگونومیک باشد دست شما هنگام کار خسته نخواهد شد.

سری: این قسمت عمر پیچ گوشتی شما را ضمانت میکند به همین علت است که در پیچ‌ گوشتی­های همه کاره این قسمت را از فلز کروم و وانادیوم میسازند تا در برابر ضربه دوام بیشتری داشته باشد.

خاصیت مغناطیسی: در صورتی که سری پیچ‌ گوشتی خاصیت مغناطیسی داشته باشد سرعت کار را به میزان بسیار زیادی بالا میبرد.

انتخاب سایز:  تمام پیچ گوشتی­هایی که بصورت چندکاره تولید میشوند چندین سری دارند اما همه­ی آنها نمونه­های کامل را ندارند شما میتوانید برندی را انتخاب ‌کنید که تمامی سری­ها و سایزها را دارا باشد. معمولا پیچ گوشتی­هایی که دارای ۲۵ تا ۳۶ سری هستند برای کارهای مختلف مناسب میباشند.

نوع قرارگیری سرپیچ: لازم است نوع بسته بندی سری­های پیچ گوشتی به گونه­ای باشد که سری­ها به راحتی در جای صحیح قرار گرفته و گم نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *