سبک زندگی

راهنمای جامع خرید لامپ LED : بهترین لامپ ها برای مصارف مختلف، مزایا و معایب قیمت ها و نکات مهم!

قطعا لامپ­ها از جمله محصولاتی هستند که در هر مکانی میتوان آنها را یافت چرا که نمیتوانیم ادعا کنیم به روشنایی نیازی نداریم و از آنجایی که مصرف برق و عمر خوب لامپ از جمله دغدغه­های خریداران محسوب میشود امروزه لامپ­های LED قدم به بازار نهاده و جایگزین بسیار خوبی برای لامپ­های پرمصرف قدیمی شده­اند. هرچند همه­ی افراد با این مدل لامپ­ها آشنا هستند اما از آنجایی که ما هنگام خرید لامپ با انواع و مدلهای متفاوت این مدل لامپ­ها مواجه میشویم نیاز به یک راهنمای جامع داریم تا بتوانیم خرید لامپ ال ای دی را به آسانی و با اطمینان کامل انجام دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با شما را به انتخاب دلخواه خود برسانیم.

مزایا و معایب لامپ­های LED

برای اینکه به درک بهتری برسیم لازم است در ابتدا  مزایا و معایب و ویژگی­های لامپ­های مختلف در این حوزه را بررسی کنیم. هرچند که نمیتوانیم معایبی را برای این نمونه لامپ­ها برشمریم چرا که در تولید این محصولات از علم روز استفاده شده است.

میزان مصرف

این محصولات در مقابل لامپ­های تولیدی گذشته میزان مصرف بسیار کمی دارند که هم از نظر اقتصادی مقرون بصرفه است و هم مصرف انرژی را پایین می­آورد.

میزان جیوه

با توجه به خطراتی که محصولات دارای جیوه برای سلامت انسان دارند خوب است بدانید تولید کنندگان این محصولات ادعا کرده­اند که لامپ­های LED فاقد جیوه هستند پس خرید لامپ با این مشخصه ضرری برای سلامت انسان نخواهد داشت.

میزان تولید حرارت

یکی دیگر از مشخصه­های بارز این لامپ­ها عدم تولید زیاد حرارت است چرا که بصورت مستقیم برق را به نور تبدیل کرده و گرمای بیش از حدی تولید نخواهند کرد.

طول عمر

شاید هنگام خرید لامپ گمان کنید که لامپ شما اگر بصورت مرتب روشن و خاموش شود خواهد سوخت اما جالب است بدانید پس از خرید لامپ LED این نگرانی وجود نخواهد داشت چرا که این لامپ­ها طول عمر مشخصی داشته و طول عمر آنها نسبت به دیگر انواع لامپ­ها بیشتر خواهد بود.

تنظیمات نور

این لامپ­ها این امکان را به شما میدهند که شدت نور آنها را  کنترل کنید و این موضوع میتواند فضای نوری دلخواه شما را بوجود آورد که خود مزیت منحصر بفردی برای محصول بشمار میرود.

میزان بازدهی

لامپ­های ال ای دی بین 74 تا 120 لومن بر وات  بازدهی نوری دارند که میزان بسیار خوبی میباشد.

 

نکات طلایی برای خرید لامپ ال ای دی

نکات طلایی برای خرید لامپ LED

برای خرید لامپ لازم است به برخی نکات توجه ویژه داشته باشید که عبارتند از:

قیمت

قطعا در شرایط اقتصادی امروز قیمت یک محصول دارای اهمیت بالایی است و حتی برای خرید لامپ نیز نمیتوان این موضوع را بی اهمیت شمرد چرا که لامپ­های ال ای دی نیز در کیفیت­ها و قیمت­های متفاوتی عرضه میشوند. هرچند بالا بودن قیمت هر یک از مدل­ها علت خاصی دارد اما شما میتوانید با در نظر گرفتن نیاز خود نمونه مناسب را انتخاب کنید. معمولا تعیین قیمت لامپ­های LED به نوع متریال و برند آن برمیگردد و هر قدر که متریال مورد استفاده کیفیت بالاتری داشته باشد بطور قطع لامپ مورد نظر نیز قیمت بیشتری خواهد داشت.

وات مصرفی

توجه داشته باشید لازم است قبل از خرید لامپ بدانید که لامپ مورد نظر برای چه محل و چه متراژی است چرا که لامپ­ها در وات­های مختلفی تولید میشوند و هر کدام مناسب محلی خاص هستند پس اگر میزان وات مصرفی لامپ برای شما مهم است حتما نوع لامپ خود را بررسی کنید.

برند لامپ

از آنجایی که برندهای متفاوتی در حوزه تولید لامپ­های LED فعالیت میکنند لازم است هنگام خرید لامپ نوع برند، میزان محبوبیت، کیفیت محصولات آن و شهرت برند را مورد توجه قرار دهید. برندهای مختلف در تولید انواع لامپ فعال هستند و هرکدام کیفیت نهایی مختص به خود را دارند به همین علت این موضوع میتواند هنگام خرید لامپ حائز اهمیت باشد.

محل استفاده

همانگونه که در متون پیشین نیز اشاره شد یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید لامپ محل استفاده از آن میباشد اگر بخواهیم این موضوع را بصورت روان بیان کنیم باید بگوییم ممکن است گاهی شما لامپ را برای محیطی باز خریداری نمایید پس لازم است از متریال خوبی در آن استفاده شده باشد تا توانایی کارکرد متناسب با شرایط جوی مختلف را دارا باشد و یا از آنجایی که شما با انواع لامپ روبرو هستید لازم است سایز،  وات و میزان نورپردازی آن مناسب فضای مورد نظر شما باشد پس اگر میزان نورپردازی لامپ مورد نظر برای شما مورد توجه است لازم است نکات ویژه­تری را بررسی کنید اعم از: رنگ نور لامپ، میزان لومن، میزان حساسیت آن به ولتاژ و…

انواع لامپ LED

1. پنل LED

شاید هنگام خرید لامپ، این نام برای شما جدید باشد چرا که این محصول به تازگی وارد بازار شده و در رنگ­های مهتابی، نورطبیعی و آفتابی عرضه میشود که مناسب مکان­های متفاوت اعم از خصوصی و عمومی میباشد.

2. لامپ LED زیتونی

این نمونه از لامپها در اشکال متفاوتی عرضه شده و جایگزین مناسبی برای لامپ­های قدیمی میباشند.

3. لامپ LED اشکی

زیبایی این لامپ­ها باعث جذب طرفداران بیشتری شده است و از آنجایی که ظاهری شبیه به اشک داشته و معمولا سایزهای کوچکی دارند برای قرارگیری بر روی لوسترها و نصب در محل­هایی با متراژ کوچک مناسب هستند.

4. لامپ LED قارچی

طول عمر بالا و نور شفاف این مدل لامپ­ها سبب شده است تا برای مکان­هایی مانند مغازه­ها از آنها استفاده شود.

5. ریسه LED

از آنجایی که خرید لامپ با منظورهای خاص انجام میگیرد این مدل­ها به عنوان ریسه­های شلنگی و نواری معمولا برای نورپردازی در مکان­های مختلف خریداری میشوند مانند: نورپردازی در سقف­های کاذب و…

6.لامپ LED هالوژنی

در این مدل لامپ­ها از تکنولوژی COB و SMD استفاده شده است که در دکوراسیون­ها مورد استفاده قرار میگیرد و البته اگر بخواهیم هنگام خرید لامپ از این مدل ایراد بگیریم میتوانیم به مصرف بالای آن اشاره کنیم.

7. لامپ LED حبابی

از این مدل لامپ­ها معمولا در مکانهایی مانند میوه فروشی­ها به میزان بیشتری استفاده میشود چرا که تکنولوژی آنها بصورت پرتاب مستقیم نور است و محصولات را با جلوه بیشتری نشان میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *